Muzykoterapia Gryfice

Gra jest motywatorem, który wpływa, że uczniowie chętniej nasuwają się oddziaływaniom terapeutycznym. Kiedy wpływ melodii, rytmu, pulsu, określonej barwy głosów i okres ich głośności jest wydajny i przyjemni – przechodzimy do wykonywania z muzykoterapią.
Muzykoterapia Czaplinek
Ta efektywna forma psychoterapii może posłużyć podopiecznym dotkniętym wielorakimi zaburzeniami rozwojowymi, somatycznymi, psychosomatycznymi, kinestetyczno-ruchowymi, intelektualnymi czy społecznymi. W który środek wykorzystać tę politykę w sztuki z dzieckiem niepełnosprawnym?
Muzyka jako materiał terapeutycznego oddziaływania
Wśród nowych metod książce z dzieckiem niepełnosprawnym jeszcze ogromniejszą popularnością zajmuje się muzykoterapia, która umożliwia uczniem w odkrywaniu świata. Terapia muzyką stanowi jakimś z tematów terapii kompleksowej posiadającej na końca ukierunkowanie ruchu, kształtowanie samoregulacji psychoruchowej, koncentracji uwagi, pamięci, kreatywności i wzrost orientacji czasoprzestrzennej. Ponadto, muzykoterapia umożliwia tłumienie neurotycznych elementów postaw lękowych, konstruktywne ukierunkowanie osobowości dziecka oraz zachęcenie jego wrażliwości estetycznej.
zobacz również porównywarka cen lego
Muzykoterapia Czaplinek
Wpływ muzyki na układ człowieka
Muzykoterapia to linia psychoterapii wykorzystująca muzykę jako materiał stymulujący rozwój podopiecznego i dostosowujący jego wzięcie. Katarzyna Błaszkiewicz, absolwentka Wydziału Kompozycji, Dyrygentury, Teorii Gry i Muzykoterapii Akademii Muzycznej im. Karola Lipińskiego we Wrocławiu oraz autorka programu Twórczych Zajęć Muzyczno-Plastycznych, wyjaśnia, iż w konstrukcjach tej metody wyróżniamy muzykoterapię receptywną (ukierunkowaną i nieukierunkowaną) oraz aktywną (ćwiczenia muzyczno-ruchowe i słuchowo-głosowe, improwizacje głosem, ruchem także na instrumentach perkusyjnych, psychodrama, pantomima).
Działania z muzykoterapii wprowadzane w sztuki z uczniem z niepełnosprawnością
Samą z budów oddziaływania terapeutycznego w sztuki z dzieckiem z niepełnosprawnością jest koncert muzykoterapeutyczny. W trakcie takich zajęć podopieczny poddawany jest szeroko pojętej stymulacji polisensorycznej w rozmiarze słuchu, wzroku, dotyku, węchu i smaku. Istotną działalność w okresie spotkań terapeutycznych wykonują ćwiczenia motoryki średniej i aktywizacja dziecka w zakresie kinestetyki. Koncerty muzykoterapeutyczne powinny stanowić robione przy uwzględnieniu możliwości percepcji podopiecznego. Dla niemowlęcia z niepełnosprawnością sprzężoną takie miejsca przybierają formę żyć na poziomie zmysłowym.
Muzykoterapia Czaplinek
W książki terapeutycznej należy akcentować komunikacyjną rolę dźwięków emitowanych przez podopiecznych borykających się z sztukami w porozumiewaniu się. Warto pamiętać, że rytm, harmonika i melodyka nadają muzyce znaczenie ekspresyjne, zaś intensywność dźwięku, barwa i wibracje mają związek z emocjonalnym oddziaływaniem muzyki na środek. Katarzyna Błaszkiewicz dodaje, że najbardziej silnym czynnikiem w grze jest rytm, który wraz z metrum i tempem kształtuje przebieg ładowań i wyładowań energetycznych, stymulując funkcje psychomotoryczne.
Źródło artykułu Rola muzykoterapii w pracy z dzieckiem z niepełnosprawnością
Muzykoterapia Czaplinek